Hyundai Presenteert Strategy 2025: Smart Mobility Device En Smart Mobility Service
Geschreven op 6-12-2019 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OVHyundai heeft onder de noemer Strategy 2025 zijn plannen voor de komende jaren bekendgemaakt. Het Zuid-Koreaanse merk wil over zo’n vijf jaar ongeveer 670.000 geëlektrificeerde voertuigen per jaar verkopen.
Hyundai richt zich op twee pijlers, te weten Smart Mobility Device en Smart Mobility Service. De synergie tussen deze twee pijlers (apparaten/voertuigen en services) moet het bedrijf transformeren tot een van de topaanbieders op het gebied van slimme mobiliteitsoplossingen, of beter gezegd: tot Smart Mobility Solution Provider.
Smart Mobility Device levert producten die geoptimaliseerd zijn voor diensten en vormt de basis voor de ondersteuning van serviceactiviteiten. Anderzijds zal Smart Mobility Service gepersonaliseerde content en diensten aanbieden op tal van verschillende voertuigen om een breder klantenbestand veilig te stellen.
De plannen van Hyundai voor Smart Mobility Device gaan verder dan alleen het aanbieden van auto’s. Een breed scala aan producten staat op de planning, zoals een Personal Air Vehicle (PAV), robotica en last-mile mobiliteit, waarmee de gebruikers de laatste kilometers in het drukke stadscentrum met een ander voertuig – ingebouwd in de auto – aflegt. Hyundai versterkt zijn productiecapaciteiten om producten te vervaardigen die klanten een naadloze mobiliteitservaring bieden.
Smart Mobility Service is nieuw terrein voor Hyundai, maar zal uitgroeien tot een belangrijke strategische pijler voor toekomstige projecten. Diensten en content worden op maat aangeboden via een geïntegreerd platform om klanten nog meer waarde te bieden.
De twee pijlers staan boven drie belangrijke richtingen die het bedrijf heeft gedefinieerd: het verbeteren van de winstgevendheid van voertuigen met interne verbrandingsmotor (ICE), het veiligstellen van de koppositie op het gebied van voertuigelektrificatie en het leggen van de basis voor projecten gebaseerd op platforms.
Voor de plannen van Strategy 2025 trekt het autoconcern 46,4 miljard euro uit. Van de geplande 670.000 geëlektrificeerde voertuigen moeten er 560.000 volledig elektrisch zijn. Vanaf aankomend jaar zal er van elk nieuw model minimaal één geëlektrificeerde versie komen, al houdt Hyundai voor markten als India en Brazilië een streefdatum van 2035 aan.
Genesis, het luxemerk van Hyundai dat in dit deel van de wereld vooralsnog niet geleverd wordt, komt in 2021 met zijn eerste volledig elektrische model. De sportieve N-modellen van Hyundai ontkomen ook niet aan de elektrificatieplannen van het merk.
Zie ook: Hyundai Nieuwe Mobiliteitspartner Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) - FCEV Vision 2030: Hyundai Zet In Op Waterstof Brandstof Cel Technologie En Auto’s - De Elektrische Hyundai 45 Concept Car: Sensuous Sportiness by Hyundai - De Elektrische Hyundai KONA Electric SUV - De Hyundai IONIQ in Drie Elektrische Varianten: Volledig Elektrisch – Plug-In Hybride en Hybride – De 100% Elektrische Hyundai Getz EV: Blade Electron – De Full-Electric Hyundai i10 EV – De Hyundai ix35 Tucson Fuel Cell EV: De 100% Elektrische Hyundai met een Actieradius van 600 km – Hyundai Presenteert Nieuwe Waterstofauto op de CES 2018: De Hyundai NEXO – Hyundai Presenteert Nieuwe Waterstofauto op de CES 2018: De Hyundai NEXO - Hyundai NEXO by Fully Charged - Hyundai Blue-Will en de Honda CR-Z – Hyundai Kite IED: An Electric Dune Buggy That Converts Into A Jet Ski by Hyundai- Hyundai Nexo Fuel Cell & Hyundai Kona Electric - Hyundai Concept EV Prophecy Op Autosalon van Genève: Sensuous Sportiness by Hyundai
Hyundai Kite IED: An Electric Dune Buggy That Converts Into A Jet Ski by Hyundai - Hyundai Fuell Cell Truck H2 Xcient: De Elektrische Waterstof Truck by Hyundai - De Elektrische Dubbeldekker Bus by Hyundai - Hyundai Bouwt Gigantisch Energieopslag Van 150 MW In Ulsan, Zuid-Korea - Hyundai Gaat Batterijen Uit Elektrische Auto’s Hergebruiken Voor Energieopslag by Wärtsilä
Erik van Erne zegt:
3 januari 2020 om 14:58 | Permalink
Hyundai Investeert 87 Miljard dollar In Ambitieuze Toekomstplannen En Innovatieve Mobiliteitsoplossingen
Chung stelde in zijn nieuwjaarstoespraak dat Hyundai in de komende jaren een game changer zal zijn en moet uitgroeien tot marktleider en toonaangevende partner in industriële vernieuwing. Samenwerking met andere sectoren past in die strategie. Bovenal zijn mobiliteitswensen en mobiliteitsbehoeften van klanten nog meer het uitgangspunt.
Hyundai focust op een leidende positie in elektrificatie van al zijn modellen, op uitbreiding van zijn activiteiten in de waterstofindustrie en op het in de markt zetten van technologie voor zelfrijdende auto’s. Ook het aanboren van nieuwe mobiliteitsdiensten staat centraal in de aanpak voor de komende jaren.
Chung: ‘Om onze toonaangevende rol in elektrificatie vast te houden, willen we tot aan 2025 naar 44 geëlektrificeerde modellen, waaronder 13 hybride-, 6 plug-in hybride-, 23 batterij-elektrische en 2 waterstofauto’s voor de gehele Hyundai Motor Group.’
Hyundai is momenteel succesvol met de elektrische Hyundai KONA en Hyundai IONIQ. De introductie van het eerstvolgende compleet nieuwe batterij-elektrische model staat gepland voor 2021. Een nieuwe EV-architectuur moet in 2024 de basis vormen voor een hele range nieuwe batterij-elektrische voertuigen. Deze bouwwijze leidt tot lagere kosten. ‘Met onze waterstof-elektrische voertuigtechnologie willen we evenzeer toonaangevend blijven.
Daarbij focussen we niet alleen op toepassing van brandstoftechnologie in de automotive-industrie, maar ook in andere sectoren’, aldus Chung. ‘Tegelijk willen we bijdragen aan de opzet en uitbouw van een waterstof-ecosysteem en de benodigde infrastructuur door samenwerking met diverse partners wereldwijd.’
In 2019 ondertekende Hyundai een overeenkomst met Cummins om de brandstofceltechnologie van Hyundai te koppelen aan de elektrische aandrijflijnen van deze Amerikaanse producent. Dit jaar komen deze brandstofcel-elektrische aandrijvingen in de Verenigde Staten op de markt, en daarna ook in Europa. Het plan is om brandstofcelsystemen te integreren in de transportsector, zoals in trucks, schepen, treinstellen en vorkheftrucks. Hyundai mikt op de levering van 200.000 brandstofcelsystemen per jaar in 2030 en zet tegelijk alle kaarten op de productie van 500.000 brandstofcel-elektrische FCEV-voertuigen per jaar.
Hyundai schakelt op met de ontwikkeling van software voor autonoom rijdende voertuigen Level 4 en Level 5. Na de ontwikkeling van een platform voor een autonoom rijdende auto in 2022 wil Hyundai in 2023 dergelijke voertuigen in de praktijk testen om de weg naar commerciële productie in 2024 te plaveien. Ook wordt gekeken naar nieuwe technologieën en business voor toekomstige mobiliteitsoplossingen. Het gaat om concepten met op afroep beschikbare voertuigen die volledig autonoom mensen kunnen vervoeren – met de daarbij behorende onlinemogelijkheden om deze diensten gebruiksvriendelijk te maken. De mens staat centraal in deze nieuwe mobiliteitsconcepten die Hyundai op 6 januari 2020 zal presenteren op de International Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, een van de grootste technologiebeurzen ter wereld.